ماذا قال نبيل الحلفاوي عن مشهد باسم سمرة وطارق لطفي في الحلقة 29 "العتاولة" ؟

طارق لطفي ونبيل الحلفاوي
طارق لطفي ونبيل الحلفاوي

بعد عرض الحلقة 29 من مسلسل "العتاولة"  الذي تضمن كسرهما للجدار الرابع، وحديثهما عن "المسلسل" ونهايته والمستشار تركي آل الشيخ وحفل Joy Awards.

انتقد الفنان نيبل الحلفاوي المشهد الذي دار بين باسم سمرة وطارق وفي البداية  استنكر نبيل الحلفاوي الأمر وكتب " إيه ده؟!!! معقولة؟!!!!!!!"، ثم أضاف " أنا آسف جدا .. دخلت اشوف التعليقات .. لقيتها إعجاب و إشادة،  بقدم اعتذاري على استنكاري. بس لو سمحتوا يعني.. للمنبهرين بكسرالجدار الرابع.. ده بيبقى منهج من أول العمل لآخره. ومن غير ربطه بمتغير يفسده عند إعادة عرضه أو مشاهدته.. بكرة الساعةكذا على محطة كذا بعد برنامج كذا. أكرر اعتذاري."

المشهد المنتقد 

وجاء المشهد بتوضيح باسم سمرة ان   الشر انتصر على الخير، سيد المعلمين المعلم عيسي الوزان  [انتصر] على العتاولة، واحتمال كبير أوي المستشار تركي آل الشيخ يزرفني [يهاتفني] مكالمة ونلاقي نفسنا في (جوي أورد)، عايز تموت في المشهد الأخير مع نصار أخوك تمام، عايز تكمل معايا في الجزء التاني براحتك، بس قبل ما تجاوب، الجزء الثاني فلوسه هتبقي أكتر وهيكسر الدنيا أكتر وأنا بحبك أكتر".

فيقول له خضر: "ابقي قابلني"، ويرد عيسى: "إمتى وفين؟"، ليجيب الأول: "بكرة"، فيقول عيسى: "ده ميعاد حلو أوي، ده بعد رامز علطول"، ليختم خضر: "يلا بينا".

يذكر أن مسلسل " العتاولة" بطولة النجوم أحمد السقا، طارق لطفى، زينة، باسم سمرة، مى كساب، أحمد كشك، هدى الاتربى، نهى عابدين، ميمى جمال، زينب العبد، منة تيسير،مصطفى ابو سريع، مريم الجندى، مؤمن نور، محمد التاجى، يسرا الجديدى، وأخرون، وهو من تأليف هشام هلال، و إخراج احمد خالد موسى.

إقرأ أيضا| نبيل الحلفاوي عن «قصة مدينة»: «الأسامي مخلصتش الأفضل يختاروا اسم تاني»