أول رد من سمية الخشاب بعد جدل لوك شخصيتها في «غالية بـ 100 راجل»

سمية الخشاب في كواليس مسلسل غالية بـ 100 راجل
سمية الخشاب في كواليس مسلسل غالية بـ 100 راجل

نالت الفنانة سمية الخشاب، على العديد من التعليقات والانتقادات من جمهور السوشيال ميديا والنقاد، بعد طرح صور كواليس مسلسلها الجديد "غالية بـ 100 راجل" بطولة النجمة إلهام شاهين، والذي من المقرر عرضه في رمضان المقبل 2024.

وقالت سمية الخشاب خلال "ET بالعربي": "اللي نزل ده البرومو التشويقي الأول، والبرومو الأساسي لسه منزلش بيتعمل لسه بمعرفه المخرج إبرام نشأت".

وأضافت : "أنا سعيدة جداً ومتفائلة.. لسه أساساً مفيش حاجة نزلت بس بشاير النجاح هلت يارب يكملنا على خير، والمسلسل جامد أوي والموضوع قوي جداً، والمخرج عامل شغل عالي".

وتابعت سمية الخشاب: "أنا مركزة جداً ومعانا عمالقة في التمثيل منورين العمل يارب التوفيق، واللي حصل ده تشويه متعمد".

وكان محمود حمدان مؤلف مسلسل "غالية بـ100 راجل" قد سبق سمية في التعليق على الموضوع فقال لـ"ET بالعربي": "الصور المتداولة لسمية الخشاب عبر منصات التواصل الاجتماعي ليست حقيقية، ويبدو أنها معدلة بتقنية الذكاء الاصطناعي" وأضاف "أنا مش هحرق القصة طبعاً، لكن أعتقد إن الصور المتداولة الناس عملتها بتقنية لتعديلها، أنا حضرت حاجات في المونتاج، والموضوع مش كده خالص، بالعكس هي عارفة الشخصية اللي بتلعبها كويس قوي ومركزة كويس قوي، هي وكل الممثلين اللي معاها".

مسلسل" غالية بـ 100 راجل" يشارك في بطولته عدد كبير من الفنانين إلى جانب سمية الخشاب، أبرزهم محمود عبد المغني، هالة فاخر، سماء إبراهيم، محمد رضوان، نانسي صلاح، أحمد عزمي وآخرين، والعمل من تأليف محمود حمدان، وإخراج إبرام نشأت.