عاجل

أول تعليق من رضوي الشربيني على أزمة حسن شاكوش وزوجته

حسن شاكوش وريم طارق
حسن شاكوش وريم طارق

نشرت الإعلامية رضوي الشربيني، على حسابها الرسمي على فيسبوك، عقب أزمة مطرب المهرجانات حسن شاكوش، وزوجته ريم طارق.

وكتبت "رضوى"، قائلة : كدة ياحسن تطرد بنت الجيران بعد ماسجدت لربنا سجده شكر قدام الناس كلها علشان اتجوزتك وكمان تدخلها القسم بعد شهرين جواز ياراجل تقديرك للراجل اللي معاكي بيتبني بالمواقف والعشرة ودول الإثبات الوحيد ف ماتسباقوش الاحداث وتقديرك ليه مش معناه إنك تتنازلي او تقللي من نفسك علشانة ربنا يعينها .

 

وكانت قد حررت زوجة مؤدي المهرجانات حسن شاكوش محضرًا ضده لتضررها من زوجها، وقالت فيه إنه قام بطردها من منزل الزوجية منذ أيام، واستولى على المنقولات الزوجية وشبكتها وإيصال أمانة لصالحها بديل مؤخر الصداق.

وتلقى مدير الإدارة العامة للمباحث، إخطارا من مفتش المباحث، يفيد فيه بحضور ريم صادق -28 سنة - ربة منزل ومقيمة داخل كمبوند شهير، إلى القسم لتضررها من زوجها حسن منصور وشهرته حسن شاكوش لقيامه بطردها من منزل الزوجية منذ أيام والاستيلاء على المنقولات الزوجية وشبكتها وإيصال أمانة لصالحها بديل مؤخر الصداق.

وعلقت زوجة حسن شاكوش على تأخيرها في الإبلاغ أملا في الصلح بينهما، إلا أنه أرسل رسالة لها برغبته في إنهاء العلاقة الزوجية، فذهبت على الفور لتحرير محضر له اليوم وطلبت إثبات الحالة.

وقد انهالت تعليقات رواد السوشيال ميديا ليسخروا من زوجة حسن شاكوش بعد أن سجدت في ليلة زفافها شكرا لله عز وجل على زواجها وأنه هو العوض الحقيقي لها.