طارق صبري عن زواجه من شيري عادل: «كل حاجة عليا بروح أدفع بس»

برنامج صاحبة السعادة
برنامج صاحبة السعادة

حلت الفنانة شيرى عادل وزوجها الفنان طارق صبرى، ضيفين على برنامج "صاحبة السعادة" الذي تقدمة الإعلامية إسعاد يونس على شاشة قناة dmc.

 

وكشف الثنائي كواليس بداية قصة حبهما، وقال صبري: "بقينا فجأة في حياة بعض، واتعودت على وجودها في كل مكان حتى مكان عملي".

من جانبها قالت شيرى: "بعد ما قربنا من بعض بدأ يبان إن فيه حاجة بينا، واتفقنا إننا نتجوز، كنت بنتعشى مع بعض وقال لي: عايزة اتجوزك، وبعد ما اتفقنا كل ما أقول لحد يقولنا مستعجلين ليه كدة؟".

 

طارق صبري: الأحسن إن العلاقات تبتني في هدوء


وتابع طارق: "في البداية محدش عرف عن علاقتنا غير القريبين، والأسرتين، والأحسن إن العلاقات تتبني في هدوء". وعن تفاصيل زواجهما، أوضح صبري: "كل حاجة عليا، ومفيش حاجة على ذوقي، بروح أدفع بس".

 

شيري عادل: كان نفسي اعمل فرحي على البحر


وأعلنت شيري عادل أن حفل الزفاف سيقام في الصيف المقبل، وعن السبب قالت: "كان نفسى أعمل فرحى على البحر، قولت نعلمه فى الصيف، بالنسبة له الفرح مش أهم حاجة، قال لى: نتحوز وبعد كدة نعمل الفرح".


وعن عيوب كل منها قالت شيرى: "نفس عيوب ما قبل الزواج.. عمر ما اتنين هيعرفوا بعض قبل الجواز زى بعد الجواز"، وأضافت شيرى: "بعد الجواز أنا اتغيرت للأحسن".


وحول علاقة شيرى عادل بالمطبخ قال طارق: "فى مرة عملت لى بروكلي بالبشاميل، كنت أول مرة أكله، وعجبني جدا".

 

الظهور الاخير لطارق صبري وشيري عادل


وكان الظهور الأخير للثنائى أثناء حضورهما حفل افتتاح مهرجان أسوان الدولى لسينما المرأة فى دورته السابعة المقام فى الفترة من 5 حتى 10 مارس الجارى فى مدينة أسوان، وقالت شيرى على هامش الافتتاح إن حضورها بصفتها عروسا جديدة في المهرجان فرحة مختلفة وإحساس جديد، موضحةً أن المهرجان به اختيار مميز للأفلام التي يتم تقديمها ويتم انتقائها فنيًا، ولهذا كانت تحتار حين كانت في لجنة التحكيم بالدورة السابقة وكانت مبهورة بذلك.