أزمات آيتن عامر.. مستمرة !

آيتن عامر
آيتن عامر

نورهان نبيل

تصدرت آيتن عامر تريند مؤشر البحث «جوجل» خلال الأيام الماضية بعد تعرضها لأكثر من أزمة خلال الفترة الأخيرة منها أزمتها مع مصلحة الضرائب.


وكتبت آيتن تفاصيل الأزمة من خلال حساباتها على السوشيال ميديا وكتبت: «نداء إلى أصحاب القلوب الرحيمة، والسادة معدي البرامج المحترمين، في حالات كتير بنحل كضيوف على البرامج على السوشيال ميديا والقنوات (بدون تقاضي أي أجر) ولكن للأسف بيتم محاسبتنا عليها ضريبيا بتقدير جذافى ومش بنقدر نثبت إنها كانت بدون أجر».


وأضافت: «في شركات بتكون قفلت وقنوات اختفت مبعرفش أوصل لحد منهم وبيبقى لازم أدفع التقدير ده مضطرة طبعا، برجاء تقبل إعتذاري الفترة المقبلة عن هذه الاستضافات لأن مش منطقي أبدا أدفع ضرايب عن حاجة مخدتش فيها أجر أصلا.. شكرا».


هذه ليست الأزمة الأولى في حياة آيتن عامر خلال هذا الأسبوع فقد فوجئت برفع دعوى قضائية ضدها من الشركة المنتجة لمسلسل «وكل لما نفترق» والذي شهد وقوع خلافات بينها وبين ريهام حجاج.


وكتبت آيتن من خلال حسابها على «فيس بوك»: «أنا مرفوع عليا قضية تعويض عشان اشتغلت مسلسل (كوفيد) مع عمل تاني في نفس السنة، وطالبين مني تعويض 33 مليون جنيه، شايلاكوا للكبيره».