«عاوزه أدلعه»| أغرب إعلان في مصر.. زوجة تطلب «ضرة»

ثويبة صابر
ثويبة صابر

كثير من السيدات لديهن غيرة على أزواجهن وهذا شيء طبيعي، لكن شيئا غريبا حدث لأول مرة خلال الساعات الماضية وأثار ضجة بسبب إعلان "غير مألوف".


 ثويبة صابر، مواطنة أقدمت على الإعلان عن طلب "ضرة" زوجة ثانية لزوجها، وهو ما لاقى انقساما كبيرًا بين رواد السوشيال ميديا مابين التأييد والرفض.  

 

مواصفات الزوجة الثانية 


وكشفت عن مواصفات الزوجة الثانية لزوجها، عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي " فيس بوك"، قائلة: «أهم حاجة بتعرف تطبخ وتكون ست بيت، ومتكنش مهيبرة، عاوزة واحدة هادئة ولطيفة، ومش متقبلة المزاج».

 

أضافت: «أقسم بالله ما بهزر إللى عندها استعداد يا أهلًا وسهلًا، وهو راجل محترم بيصون العشرة ده بجد مش تريقة وحقيقي بيحب البيت والأسرة ونعم الرجل، في الـ38 من عمره بس ميبانش عليه، وعاقل ورزين». 

وتابعت: "هحضر حنة عروسة جوزي وهزغرط له في الفرح، عايزة أدلعه ويا بخت اللي هترضى تتجوزه".
 

وبعد نشر الإعلان تقدم الكثير لطلب الزواج من زوجها وقالت ثويبة:«اتقدم 45 بنتًا، ما بين 32 سنة إلى 38، في واحدة فيهم 29 سنة، 23 بنت آنسات، بعتولي بشكل مباشر عايزين نقرب، وقابلين بالشروط ومعندناش إشكاليات نكون زوجة ثانية بالظروف دي».

واختتمت حديثها:«هسيبله حرية الاختيار.. وده قراره في الأول والآخر.. أوافق عليه المهم تكون خلوقة وتتفهم الوضع وتبقى عارفة إنها داخلة حياة مش كاملة، أنا بره المواصفات ودي ترجع ليه».