Advertisements

دعاء فاروق تنفجر غضبًا من تعليق متابعة: «قرفت من الناس البايخة»

 دعاء فاروق
دعاء فاروق
Advertisements

تسبب تعليق إحدى المتابعات للإعلامية دعاء فاروق في غضبها لما قالته والذي أدى إلى خروجها والرد عليها عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وكتبت دعاء فاروق: "سميرة الطنطاوي والله يا فندم أنا اللي قرفت.. والله العظيم أنا اللي قرفت من الناس البايخة اللي بتعايرني وبتستخدم مرض جوزي المحترم بطريقة مش مقبولة عند أول صورة شغل نزلها".

وأضافت دعاء فاروق: "اتقِي الله يا شيخة وارحمونا بقى من كم التنظير اللي علينا ارحمونا وارحموا نفسكم اتقي الله إنتيه في كم التنمر والكلام الصعب اللي بتعلقوا بيه عند الناس اللي لا أذوكم ولا ضايقوكم ولا عملوا أي حاجة غير إننا بنشتغل".

وتابعت دعاء فاروق: "ارحمونا بقى امشوا من الصفحات بتاعتنا امشوا بقى بدل السم اللي بتبخوه كلامكم زى السم.. استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم".


 الإعلامية
دعاء فاروق تتحدث عن الحالة الصحية لزوجها 

وكتبت الإعلامية دعاء فاروق عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"يعاني من مرض السرطان حيث قالت: "طيب مضطرة لأول مرة استغيث جوزى بينزف نزيف شديد وأنا في طوارئ مستشفي زايد التخصصي حد يلحقني".

وروت الإعلامية دعاء فاروق قصة مرض زوجها قائلة: "في شهر أغسطس الماضي 2021 بدأنا صراعا مع هذا الوحش الكامن في جنبات وثنايا قولون ومستقيم  زوجي كنا علي مشارف انطلاقنا سويا لتذوق نجاح لم نتذوقه من قبل فلأول مرة نتفق ونعمل شيئا معا كنا علي النقيض في مجال العمل دائما.. لا هو متابع شغلي ولا أنا أفهم في شغله.. فهو لا يحب أن يحضر معي أي تصوير ولا أي حفلات او عزومات قنوات، ولا انا ليا علاقة بتجارته ولا شغله ولا سفرياته ولا موضووعي من بعيد ولا قريب".

وتابعت الإعلامية دعاء فاروق قائلة: "جاءت كورونا لتجلسنا رغما عنا وجها لوجه لأيام وشهور في المنزل.. استمر شغلي عادي ووقف شغله تماما فهو يسافر الصين بشكل دوري وفجأة أغلقت تماما ووقفت سفرياته ودخل في حالة ركود وتوقفت التجارة تماما.. وإذا بسبحانه وتعالي الرزاق الجبار مالك الملك مسير الكون يرسل لنا من حيث لا نحتسب ولا ندري ولا نخطط شغل المعارض الذى لا أفقه فيه أي شيء ولا أعرف يعني إيه تجارة ويعني إيه تنظيم ويعني إيه أوراق وحسابات كل ما أعرفه واتقنه هو انني اكتب لنفسي ما أقوله وأقدمه علي الشاشة واطلع البس كويس عشان اقول الكلمتين اللي أنا محضراهم.. غير كده شكرا". 

وأكملت: "بدأنا شغل المعارض في شهر أكتوبر 2020 واكتشفنا أنني وزوجي حبيبي لم نكن علي النقيض أبدا ولكننا نكمل بعضنا البعض.. حينما سنحت لنا الفرصة ادركنا ذلك فالاختلاف بيننا صب في صلب مصلحتنا واستطعنا أن نعمل سويا بنجاح وأسسنا شركتنا سويا وقبل انا نكمل أول عام من النجاح والانطلاق هاجم بيتنا هذا الوحش المسمي بالسرطان.. كنت استيقظ ليلا اسمع زوجي يتأوه بصوت مكتوم مالك يا عماد فيه حاجة ؟؟ لا مفيش".

أقرأ أيضا|أحمد حلمي يعلن إصابته بكورونا من غرفة نومه 

Advertisements

 

 

 


Advertisements