أصدقاء أحمد فهمى يتدخلون بعد تفاقم أزمته مع شيكابالا

أصدقاء أحمد فهمى يتدخلون بعد تفاقم أزمته مع شيكابالا

احمد فهمي وشيكابالا
احمد فهمي وشيكابالا

تفاقمت الأزمة من جديد بين الفنان أحمد فهمى ولاعب نادى الزمالك شيكابالا وذلك بعد أن تعاطف الفنان أحمد فهمى ونشر اعتذاراً للاعب الزمالك عقب تعرضه للسخرية من جمهور النادى الأهلي بعد المباراة الأخيرة بين نادي الزمالك والنادي الأهلي في نهائي دوري أبطال إفريقيا.

ولكن سريعًا ما سحب أحمد فهمى اعتذاره بعد أن نشر اللاعب شيكابالا صورة تسئ لجماهير النادى الأهلي وذلك علي صفحته الرسمية علي موقع «انستجرام».. وبذلك انقسمت السوشيال ميديا إلى جبهتين جبهة تؤيد الهجوم على شيكابالا وجبهة تتعاطف معه. 
وقد دخل بعض المقربين من أحمد فهمى للدفاع عنه منهم زوجته الفنانة هنا الزاهد والتى قالت : «رغم خلافي ‏الشديد معه، ومفيش صلح لا من قريب ولا من بعيد بيني وبينه، لكن ‏موضوع الكلب والفيديو ده حاجة عنصرية جدًا الصراحة ومنظر بشع، ‏إحنا جمهور كبير ومحترم وبنقول على الغلط غلط حتى لو طالع من ‏عندنا، الاعتذار عن اللقطة دي واجب، بعتذر لك.. لكن موقفي منك لن ‏يتغير».


وكتب الفنان مصطفى حجاج «مش صح الأسلوب ده يا أحمد أنت فنان كبير، وبعدين مفيش حد أسياد على حد دي كورة مكسب وخسارة على الجميع، وشيكابالا لعيب محترم، أنا أهلاوي، بس زي ما الأهلي بيكسب، الزمالك برده بيكسب».
وكان فهمى قد نشر بوست وقال فيه: «أنا بسحب أى كلمة قلتها عنك فعلًا، الاستوري بتاعته حالًا، حاجة تقرف، واللي مش عاجبه يشيلني من عنده، الأهلي وجمهوره أسيادك، وبعدين عيب تبقي ابن النادي الأهلي وماضي له قبل كده وتعمل كده، فك كدة ماتبقاش نفسيتك أفشة يا نباطشي».

 

 

 

 

 

احمد جلال

جمال الشناوي