محمد إمام: هنبقى أحسن من الأول بعد كورونا

محمد إمام
محمد إمام

 

وجه الفنان محمد إمام رسالة إلى جمهوره، بسبب الانعزال في المنزل بسبب فيروس كورونا المستجد، الذي يجتاح العالم حاليًا.

 

وكتب محمد إمام عبر حسابه بـ"إنستجرام": "إن شاء الله نعدي الأزمة دي على خير.. كل حاجه هيبقي ليها طعم تاني.. الشغل.. الصحاب.. الصلاة في أماكن العبادة.. السفر.. الرياضة هنحس بكل النعم اللي في حياتنا ومكناش شايفنها هنعرف قيمة اليوم اللي كان بيعدي عادي ومكنش عاجبنا.. هتعرف أن نومتك وسط عيلتك بالدنيا.. أحنا هنبقى أحسن من الأول بكتير إن شاء الله ولسه اللي جاي أحلى".


 
وأثر فيروس كورونا المستجد بشكل مباشر على صناعة الفن وعلى نشاط الكثير من النجوم بكل أنحاء العالم، فهناك حفلات غنائية تم إلغائها، كما أن صناع الكثير من الأفلام اضطروا لتأجيل التصوير أو استبعاد التصوير في الأماكن التي انتشر بها الفيروس.


 
وتواصل وزارة الصحة والسكان المصرية رفع استعداداتها بجميع منافذ البلاد (الجوية، البرية، البحرية)، ومتابعة الموقف أولاً بأول بشأن فيروس "كورونا المستجد"، واتخاذ كافة الإجراءات الوقائية اللازمة ضد أي فيروسات أو أمراض معدية، كما تم تخصيص الخط الساخن "105"، و"15335" لتلقي استفسارات المواطنين بشأن فيروس كورونا المستجد والأمراض المعدية.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

إن شاء الله لما نعدي الأزمة دي على خير .. كل حاجة هيبقى ليها طعم تاني .. الشغل .. الصحاب .. الصلاة في اماكن العبادة .. السفر .. الرياضة .. السينما .. الشارع .. الحياة نفسها هيبقى ليها طعم تاني .. هنحس بكل النِعم اللي كانت موجودة في حياتنا و مش شايفنها .. هنعرف قيمة اليوم اللي كان بيعدى عادي و مش عاجبنا .. هتفهم ان نومتك في وسط عيلتك و هما كويسين بالدنيا .. احنا هنبقى احسن من الأول كتير ان شاء الله .. و الأيام الحلوة لسه جايه 💪🏼❤️ #الحمدلله

A post shared by Mohamed Emam • محمد إمام (@mohamedemam) on


ترشيحاتنا