بعد التراشق بينهما.. ريهام سعيد تحذف «بوست» الهجوم على زينة

ريهام سعيد وزينة
ريهام سعيد وزينة

قامت الإعلامية ريهام سعيد بحذف "بوست" الهجوم على الفنانة زينة عبر حسابها بـ"انستجرام"، وذلك بعد التراشق بينهما، وانتقاد الأخيرة لها، بسبب سخريتها وانتقادها لأصحاب السمنة المفرطة، في حلقة برنامجها «صبايا» على شاشة الحياة مساء الأربعاء الماضي.

وكانت زينة قد هاجمت ريهام سعيد في تعليق على فيديو للفنانة إنجي وجدان قالت فيه: "والله ما في عبء على الدولة غيرها بتقل دمها برخصها وكذبها مدعية المرض مريضة عمليات التجميل.. بتتريق على الغلابة اللي بيلبسوا عبايات وإسدال، رخيصة أنا مش فاهمة ليه تبقي موجودة واحدة زي دي أساسا منتهى العدم احترافية وقلة الأدب والتنمر فاضل تعمل أيه تاني علشان تمشي تشتم الناس بالأم والأب".

لترد عليها ريهام سعيد قائلة: "ولاد من غير نسب وجواز من غير عقد، ومخدرات وقرف كتير ولسه ليكي عين تتكلمي؟، أنا اللي موجودة ازاي؟، على الأقل أنا ليا لزمة بنشر الخير مش الفجور والافتراء على الناس.. يبني والله أنت ربنا نجدك".

وكانت ريهام سعيد تعرضت للهجوم بسبب إنها قالت في برنامجها الأربعاء الماضي: «الناس التخينة ميتة، عبء على أهلها وعلى الدولة، وبيشوهوا المنظر، منظرك بيكون مش حلو وإنتي بالعباية أو الجلابية ومش قادرة تمشي، بتفقدي جزء من أنوثتك».